جواد نیوز

وبلاگ خبری جواد نیوز، آخرین اخبار دنیای فناوری و وب و دیجیتال را می توانید در اینجا ببینید، بروز رسانی به صورت هفتگی.

جواد نیوز

وبلاگ خبری جواد نیوز، آخرین اخبار دنیای فناوری و وب و دیجیتال را می توانید در اینجا ببینید، بروز رسانی به صورت هفتگی.

6 استراتژی خانگی برای معالجه قارچ ناخن پا

چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۱۱ ق.ظ

قارچ ناخن پا عفونت قارچی شایع است که ناخن های شما‌را زیر تأثیر قرار داده و بطور معمول سبب تغییر و تحول رنگ ناخن به سپید , قهوه ای یا این که زردرنگ می شود . این عفونت می‌تواند بسط یابد و سبب کلفت شدن ناخن های دیگر شود .

قارچ ها و مخمر هایی که با تن تماس می‌گیرند می‌توانند در ترک ناخن یا این که پوست اطراف آن رویش نمایند ; بدین ترتیب پاک و کم آب نگه داشتن ناخن ها برای معالجه و پیشگیری از پیدایش قارچ ناخن پا اساسی است .

بعضی از اشخاص این عفونت قارچی را از استخر های شنا و با استعمال از حوله و محل‌تعویض‌لباس های شخص کثیف اخذ می نمایند . زمانی که پا های شما فراوان عرق می نماید یا این که تر و مرطوب می‌ماند , احتمال ابتلا به قارچ ناخن پا ارتقاء می‌یابد .

مشکلات پوستی قارچی بیشتر در فصل‌تابستان مشهود است . در شرایطی‌که از قارچ ناخن پا سختی میبیرید , ممکن است ناخن هایتان بوی نامطبوعی داشته , تغییر تحول رنگ داده و سپید یا این که رنگ زرد شود و همینطور ناخن آلوده و کثیف هم آسیب پذیر و خرد شود .
برای قارچ ناخن انگشتان پا تعدادی آیتم درمانی ارگانیک و طبی دردست است و شما مدام میتوانید روی تنی چند از از طریق های درمانی خانگی برای معالجه این مدل عفونت اکانت فرمائید .

معالجه های خانگی برای معالجه قارچ ناخن پا
ناخن های شما می بایست دستکم یک توشه در هفته پاک , آراسته و کوتاه شوند , چون پا های کم آب و منزه به راحتی به دوری از قارچ ناخن پا یاری می نمایند . میتوانید هر روز پاهایتان را در آب گرم خیسانده و برای استراحت دوش بگیرید . اضافه کردن مواد ارگانیک یا این که محصول ها ضد قارچ پا میتواند از شیوع عفونت مخمر دوری کرده و آن را از در میان پیروزشود . در‌این گزارش 6 معالجه خانگی موثر برای معالجه قارچ ناخن پا آورده شده‌است :

1 . روغن پونه کوهی
پونه کوهی گیاهی است که به مرزنجوش وحشی هم پر اسم و رسم است و روغن این گیاه میتواند قارچ ناخن پا را به صورت مؤثر معالجه نماید , چون دربردارنده خاصیت ضد قارچ است .
روغن پونه کوهی قادر است و ممکن است پوست شمارا مقداری تحریک نماید ; به این ترتیب بایستی آن را با یک روغن حمل کننده مثل روغن نارگیل یا این که روغن زیتون ترکیب فرمایید . روغن پونه کوهی از پونه کوهی وحشی تشکیل‌شده و دربردارنده ضد قارچ های تیمول و کارواکرول است که قادر است از ابتلا به عفونت های قارچی و چه بسا از شیوع این عفونت ها خودداری نماید .

2 . روغن درخت چای
روغن درخت چای از درخت melaleuca در استرالیا گرفته می شود و یک روغن موثر برای پوست شماست . این روغن می‌تواند به معالجه و پرهیز از ابتلا به اکثری از عفونت ها یاری دهد , چون دربردارنده مواد ضد قارچ , ضد باکتری , ضد انگل , ضد میکروب و ضد ویروس است .

3 . جوش شیرین
جوش شیرین یا این که بی کربنات سدیم دارنده خواصی است که قادر است قارچ های ادله عفونت را از در بین پیروز شود . جوش شیرین را به آب طولانی تر کرده و پاهایتان را تر نمائید تا ناخن کثیف به قارچ را معالجه نماید . همینطور میتوانید از جوش شیرین با میزان یه خرده آب خمیر صحیح فرمایید و آن را مستقیماً به ناخن های پا بمالید . خمیر را به بازه 10 الی 20 دقیقه روی حوزه‌ مصدوم بگذارید . آن‌گاه آن را با آب گرم بشویید و پا را با حوله تماما کم آب فرمائید . جوش شیرین را میتوانید روی پا یا این که باطن کفش و جوراب مثل پودر پا هم بپاشید .

  • جواد گوران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی