جواد نیوز

وبلاگ خبری جواد نیوز، آخرین اخبار دنیای فناوری و وب و دیجیتال را می توانید در اینجا ببینید، بروز رسانی به صورت هفتگی.

جواد نیوز

وبلاگ خبری جواد نیوز، آخرین اخبار دنیای فناوری و وب و دیجیتال را می توانید در اینجا ببینید، بروز رسانی به صورت هفتگی.

مثبت اندیشی چه فوایدی برای مغز دارد؟

سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۰۱:۴۸ ق.ظ

در سال 1919 ، یک کاریکاتوریست جوان مشتاق از کار خود در یک روزنامه کانزاس سیتی اخراج شد. سردبیر وی به او گفت که او به اندازه کافی خلاق نیست و باید کارهای دیگری را جستجو کند. اگر کاریکاتوریست به حرف رئیسش گوش می داد و به فکر منفی تن می داد ، ما کار والت دیزنی را نداشتیم.دیزنی ممکن است فکر کند که کار دیگری را ترک کند یا به دنبال کار دیگری برود ، اما او همچنان پافشاری کرد. او اعتقاد داشت آنچه برای موفقیت به دست آورده است ، و به صدای درون خود گوش فرا داده که او را به تلاش ادامه می دهد. او به قدرت تفکر مثبت روی آورد ، که او را ترغیب کرد به جای اینکه تسلیم ترس از شکست شود ، به دنبال موفقیت برود . شما می توانید این طرز فکر را در پیش بگیرید و تمام مزایای مثبت اندیشی را در زندگی خود تجربه کنید.

مثبت اندیشی چیست؟
مثبت اندیشی یک نگرش عاطفی و ذهنی است که بر خوبی ها متمرکز است و انتظار دارد نتایجی به سود شما برسد. این در مورد پیش بینی خوشبختی ، سلامتی و موفقیت است - اساساً ، آموزش دادن خود برای اتخاذ یک ذهنیت فراوان و پرورش قدردانی از موفقیت های خود و دیگران.

قدرت تفکر مثبت چقدر مهم است؟ این می تواند باعث ایجاد یا شکستن یک فرد شود. افکار شما بر اعمال شما تأثیر می گذارد. اقدامات شما ، به نوبه خود ، به موفقیت یا عدم موفقیت در رشته خود تبدیل می شود و همچنین بر کیفیت روابط شخصی و نحوه نگرش شما به جهان تأثیر می گذارد. قدرت تفکر مثبت را نمی توان نادیده گرفت.

https://ello.co/keyvan2

قدرت تفکر مثبت: جی و فریحا
داستان جی و ها Fariha یک مثال واقعی از چگونه تفکر مثبت می تواند زندگی شما را دگرگون است. یکی از اولین چیزهایی که فریحا در مورد جی مشاهده کرد ، مثبت بودن او بود - "ضربه در قدم او". جی به طور روزانه سپاسگزاری را تمرین می کرد و به لطف فلسفه های تونی احساسات مثبت دیگری را پرورش می داد. او این فلسفه ها را با فریحا در میان گذاشت و هر دو در Unleash the Power Within شرکت کردند ، جایی که فریحا استراتژی های حیاتی را آموخت که می تواند برای تغییر ذهنیت و شروع زندگی رویاهای خود استفاده کند.

از کمک به شما در ارتباط ماندن با شریک زندگی خود گرفته تا کمک به شما در ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب ، تفکر مثبت زندگی شما را به مرحله بعدی می رساند. مانند فریحا ، مثبت اندیشی ممکن است به طور طبیعی به ذهن شما خطور نکند ، اما وقتی برای استفاده از این استراتژی ها در زندگی روزمره خود وقت بگذارید ، نتیجه خواهید دید.

 

چگونه قدرت تفکر مثبت را مهار کنیم
آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه مثبت فکر کنید؟ اولین قدم درک این است که همه چیز به خود شما بستگی دارد. وقتی استاد احساسات خود می شوید ، همیشه می توانید ذهنیت خود را بدون در نظر گرفتن تأثیرات بیرونی تعیین کنید. به عهده گرفتن مسئولیت نحوه تفکر ، عمل و احساس ، باعث می شود همه چیز در زندگی شما سر جای خود قرار گیرد. بعضی اوقات نمی توانید حوادث زندگی را کنترل کنید - اما می توانید نحوه واکنش شما نسبت به آنها را کنترل کنید. هنگامی که به خود قدرت می دهید آنچه را که در کنترل شماست تغییر دهید - خود شما - سپس برای این هفت روش آماده پذیرش قدرت تفکر مثبت هستید.


1. دولت خود را کنترل کنید
آیا توجه کرده اید که وقتی روز بدی را سپری می کنید ، زبان بدن آن را نشان می دهد؟ روی صندلی خود می ریزید ، در برقراری ارتباط چشمی با دیگران مشکل دارید و در صورت احساس ناراحتی کارهایی مانند ضربدر زدن را انجام می دهید. شما دیگر از هوشیاری خود جلوگیری می کنید و اجازه می دهید محیط و شرایط شما را کنترل کنند. این موضع گیری قدرتمندی نیست. این به اطرافیان شما می گوید که شما ناراحت ، عصبانی یا غمگین هستید و می خواهید تنها بمانید. این یک حلقه بازخورد ایجاد می کند زیرا وضعیت بد بدن شما ذهنیت ضعیف شما را تقویت می کند.

مثبت اندیشی به همان اندازه مربوط به بدن شماست که به مغز نیز مربوط می شود. با افتخار از نحوه ارائه خود و طرح تفکر مثبت ، فیزیولوژی خود را کنترل کنید . روی وضعیت بدن خود کار کنید تا به نشانه های غیرکلامی اطرافیان خود که احساس قوی و مثبت دارید ، و آماده شنیدن آنها هستید. سعی کنید عادت های عصبی ، مانند تار شدن موها یا چرخاندن موهایتان را در جوانه غوطه ور کنید. این روش شما را ملزم می کند که خود را مشاهده کنید. به محض این که خود را تسلیم تیک عصبی کردید یا شروع به افتادن کردید ، صاف شوید. همانطور که بدن خود را در حالت قدرت قرار می دهید ، تفکر مثبت قادر خواهد بود آزادتر جریان یابد.

 

چگونه مثبت اندیشید

اطرافیان شما سیگنالهای فیزیولوژیکی را که ارسال می کنید دریافت می کنند و با مثبت پاسخ می دهند. هرچه بیشتر مثبت اندیشی را به تصویر بکشید و دیگران شما را از این طریق ببینند ، مثبت اندیشی آسان تر می شود و یک حلقه بازخورد مثبت ایجاد می شود. سپس می توانید روی دیگران تمرکز کنید و کارهایی مانند پرسیدن سه سوال حیاتی را انجام دهید تا بفهمید چگونه می توانید به دنیا و دیگران بدهید.

 

2. تنظیم ذهنیت خود
تنظیم فیزیولوژی تنها بخشی از این معما است. همچنین مهم است که ماشه منفی دیگر را در مراحل باز شدن آن نیز بگیرید. ذهنیت شما بر آنچه افکار در سر شما جریان دارند و احساس و واکنش شما نسبت به هرکدام حاکم است. اگر ذهنیت شما ضعیف است ، همه چیز در اطراف شما بدتر به نظر می رسد.

به عنوان مثال ، شما در فرودگاه هستید و هنگام گذراندن امنیت ، بی دلیل تأخیر می کنید. سپس متصدی هواپیمایی که شما را چک می کند با شما بی ادبی است. یکی دیگر از کارگران شرکت هواپیمایی گوش فرا می دهد ، عذرخواهی می کند و پیشنهاد می کند تا بلیط خود را تا کلاس تجارت برسانید.

وقتی هوای شما را گرفتید ، در مورد دردسرهایی که در فرودگاه با آن روبرو هستید ثابت هستید یا پر از قدردانی برای صندلی جادار و کوکتل رایگان خود هستید؟ آیا فکر می کنید تأخیر به عنوان وقت تلف شده یا راهی برای وقت گرفتن و ارتباط مجدد با خودتان باشد ؟ آیا شما به طور خودکار به قدرت تفکر مثبت بازمی گردید یا افکار منفی قدرت را در دست می گیرند؟

شما می توانید بر روی نکات منفی یا مثبت این سناریو - و هر سناریو - تمرکز کنید ، اما اگر بخواهید بر آنچه شما را آزار می دهد تمرکز کنید ، تأثیر منفی بر زندگی شما خواهد داشت. همچنین موقعیت های منفی بیشتری را به خود جذب خواهید کرد - مردم در هنگام تحقیر و خصومت با شما دوستانه رفتار نمی کنند. فراموش خواهید کرد که می توانید به خود قدرت دهید تا با هر شرایطی کنار بیایید و باور کنید که فکر مثبت از دسترس شما خارج است. حتی ممکن است شریک زندگی یا دیگران را مجازات کنید که مطابق انتظارات شما نیستند ، روابط شما را خراب می کنند و به تلخی بیشتر می افزایند.

تفکر مثبت این خشم و ناراحتی را دور می زند و به شما اجازه می دهد فقط از لحظه لذت ببرید و کاملاً حضور داشته باشید. با انتخاب آگاهانه تمرکز بر روی لحظات مثبت زندگی خود ، شروع به تنظیم مجدد افکار خود می کنید ، ذهنیتی را پرورش می دهید که قدرشناسانه و باز باشد تا منفی و بسته.

 

3. عادت های خود را مطالعه کرده و عادت های جدیدی ایجاد کنید
اگر از عادت های فعلی خود بی اطلاع باشید ، نمی توانید عادت های جدیدی ایجاد کنید و از قدرت تفکر مثبت استفاده کنید. آیا مواردی وجود دارد که شما را به یک مارپیچ منفی از خودباوری تبدیل کند؟ آیا شما به شرایط آشکارا واکنش نشان می دهید یا از مکانیسم های دفاعی استفاده می کنید ؟ اگر چنین است ، آنها چه هستند؟

شاید هر زمان که به فکر رفتن پس از ارتقا در محل کار می افتید ، آشفته می شوید. افکار شما را به مکانی تاریک می کشاند و تفکر مثبت از پنجره بیرون می رود. شما مدت زمان حضور در شرکت را محاسبه می کنید و به این فکر می کنید که چرا قبلاً ارتقا نیافته اید. آیا رئیسان شما چیزی را می دانند که شما نمی دانید؟ شاید آنها فکر نکنند شما توانایی انجام کار را دارید. شما شروع به سوال مجموعه ای از مهارت های خود را، و سپس شما تعجب می کنم اگر شما تا به حال حرکت در این زمینه شما. شاید شما فقط باید ترک کنید ...

 

به تمام وقتهایی که با ترک این عادت منفی تلف می کنید ، فکر کنید. اعتماد به نفس تقریباً همیشه ریشه در ترس دارد - غالباً ترس از شکست . به نظر می رسد امتحان کردن و شکست دادن کاری غیرقابل تحمل باشد ، بنابراین ذهن شما انواع دلایل را در مورد اینکه چرا حتی نباید تلاشی هم داشته باشید بیان می کند. اگر تسلیم این افکار منفی شوید ، ممکن است شکست نخورید اما راکد می شوید ، که بدتر است. همانطور که تونی می گوید ، "اگر رشد نکنید ، می میرید." اگر شکست بخورید ، حداقل می توانید چیزی یاد بگیرید. اگر راکد باشید ، خیر.

چه اتفاقی می افتد اگر به جای اینکه درگیر الگوی افکار منفی شوید ، انرژی خود را دوباره متمرکز کرده و عادت های قدرتمندی را ایجاد کنید که از تفکر مثبت استفاده می کنند؟ مارپیچ شک را با مسدود کردن آن با افکار مثبت متوقف کنید. اگر می توانید الگوی تفکر منفی را قبل از اینکه از کنترل خارج شود ، قطع کنید ، می توانید به جای آن به یادآوری اظهارات مثبت بروید. با آموزش ذهن خود برای جلوگیری از افکار منفی با تفکر مثبت ، به طور پیوسته به خود آموزش می دهید که دیگر فکر منفی را متوقف کنید. ترس دیگر بر شما حکومت نخواهد کرد: این قدرت تفکر مثبت است.

 

4. کلمات خود را با دقت انتخاب کنید
یکی از عادت هایی که برای تفکر مثبت ضروری است ، تغییر دادن واژگان است . کلمات شما را انتخاب کنید - هر دو در گفتگو و در ذهن خود را - که تاثیر عمیقی بر طرز فکر خود را. مطالعات نشان داده است که گفتگو با خود مثبت ، حالات روانشناختی را بهبود می بخشد ، به افراد در تنظیم احساسات و موارد دیگر کمک می کند . و کلماتی که در مکالمه انتخاب می کنید بر نحوه پاسخ دیگران به شما تأثیر می گذارند و دوباره یک حلقه بازخورد ایجاد می کنند که می تواند مثبت یا منفی باشد.

قبل از اینکه بتوانید کلمات مختلف را انتخاب کنید ، باید تشخیص دهید که از چه کلماتی استفاده می کنید. نحوه برچسب زدن و توصیف موارد در مکالمه ، به ویژه احساسات خود را یادداشت کنید. آیا واقعاً از آن ارائه کار بزرگ "وحشت زده" شده اید ، یا فقط کمی عصبی شده اید؟ آیا شما واقعاً از شریک زندگی خود "عصبانی" هستید ، یا از یکی از عادت های بد او خفیف رنجیده اید؟ وقتی واژگان خود را شماره گیری می کنید و از کلماتی استفاده می کنید که از نظر عاطفی کمتر هستند ، متوجه می شوید که طرز فکر شما با مثبت اندیشی هماهنگ می شود.

بسیاری از افراد نوشتن کلمات منفی را که خود در طول روز استفاده می کنند مفید می دانند. برای هر کلمه منفی ، یک گزینه مثبت در کنار آن بنویسید. گزینه های موجود را در پشت ذهن خود نگه دارید تا دفعه بعد استفاده کنید. آیا این جنبه از تفکر مثبت را طاقت فرسا می دانید؟ فقط با یک قسمت از زندگی خود شروع کنید که باعث افکار منفی می شود ، مانند کار یا وضعیت رابطه شما. در آن لحظه ها خود را بگیرید و از آنجا بسازید.

 

5- به کسانی که تحسینشان می کنید نگاه کنید

به کسی فکر کنید که تأثیر عمیقی در زندگی شما داشته است. این می تواند یک دوست نزدیک ، یکی از اعضای خانواده یا کسی باشد که هرگز ملاقات نکرده اید ، مانند یک مشهور ، یک ورزشکار حرفه ای یا یک کارآفرین مشهور. آن شخص با چه شعارهایی زندگی می کند؟ آیا آنها به دلیل عادت های مثبت فکرشان توانسته اند زندگی خارق العاده ای را باز کنند ؟

شانس این است که آنها از قدرت تفکر مثبت برای یافتن موفقیتی که به دنبال آن هستند استفاده می کنند - و شما نیز می توانید. وقتی احساس کردید که خودتان را به عادت های منفی می اندازید و به نظر نمی رسد که چطور می توانید مثبت فکر کنید ، نقل قول شخصی را که برای او احترام قائل هستید ، در نظر بگیرید. آن را بخوانید و تعیین کنید که چگونه می توانید آن را به بهترین شکل مجسم کنید. حتی می توانید آن را بنویسید و در جایی پست کنید که اغلب می بینید ، مانند یخچال یا کنار صفحه رایانه. اگر شخصی که او را تحسین می کنید شخصی است که او را می شناسید و به عنوان مربی فکر می کنید حتی بهتر. با تلفن تماس بگیرید و از آنها بخواهید برخی از افکار مثبت را بیان کنند.

منبع: tonyrobbins

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۱۲/۱۲
  • ۱۱۹ نمایش
  • جواد گوران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی