جواد نیوز

وبلاگ خبری جواد نیوز، آخرین اخبار دنیای فناوری و وب و دیجیتال را می توانید در اینجا ببینید، بروز رسانی به صورت هفتگی.

جواد نیوز

وبلاگ خبری جواد نیوز، آخرین اخبار دنیای فناوری و وب و دیجیتال را می توانید در اینجا ببینید، بروز رسانی به صورت هفتگی.

خبر خوش , محققان میگویند زنان آلوده و کثیف به ویروس کرونا از روش شیر مامان کار کشته به «خنثی سازی» ویروس می‌باشند .

به گفته یک مجموعه تحقیقاتی به سرپرستی کالج آیداهو , زنان شیرده بعد از ابتلا به کرونا , خیر فقط از روش شیردهی ویروس را به نوزادان خویش منتقل نمی کنند , بلکه آنتی بادی‌هایی ساخت میکنند که حاذق به «خنثی سازی» ویروس می باشند .

دانشمندان مثال یر مادرانی که دچار به کرونا تخیص داده شده بودند را بررسی کردند و درنهایت متوجه شدند , هیچ یک از نمونه‌های شیر دربردارنده ویروس نیست , ولی تقریباً دو سوم دربردارنده دو آنتی بادی بودند که اختصاصی بیماری کووید 19 می‌باشند .

حاصل این مطالعه حاکی از آن است , شیردهی چه بسا در صورتی مادرها به‌این بیماری کثیف باشند برای خردسالان بی خطر و چه بسا موءثر است .

دانشمندان نوشتند : «روی نیز رفته , داده‌های ما از انتقال SARS - CoV - ۲ از روش مامان به نوزاد پشتیبانی نمیکند ; علاوه بر این , حاصل به دست آمده از توصیه‌هایی برای ادامه شیردهی ماد‌رها دچار به دسته خفیف تا میانگین در طی بیماری کووید ۱۹ ​​پشتیبانی می‌کند» .

شیر مایعی خوراکی است که توسط غدد پستانِ پستانداران تولید می‌شود. شیر غذای اصلی نوزادان را تشکیل می‌دهد که هنوز توانایی گوارش غذاهای گوناگون را ندارند. انسان‌ها مانند دیگر پستانداران در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه می‌کنند. مردم مناطق گوناگون از شیر چهارپایان اهلی به‌ویژه گاو و دیگر چهارپایان هم‌چون گاومیش، گوسفند، بز و شتر استفاده می‌کنند.

از شیر برای تهیه لبنیات هم‌چون خامه، کره، ماست، پنیر، کشک، شیر خشک و بسیاری فراورده‌های دیگر استفاده می‌شود.

ترکیب شیمیایی دقیق شیر خام، به گونه گونهٔ حیوانی که شیر را تولید کرده و سلامتی و گونه غذای او/ آن و عوامل دیگری بستگی دارد. بیشترِ شیر را آب و پس از آن قندی به نام لاکتوز، پروتئین و چربی تشکیل می‌دهد. شیر منبع خوبی برای املاح مورد نیاز بدن انسان‌ها چون کلسیم، فسفر، منیزیم و پتاسیم و ویتامین‌های آ، ب۱، ب۲، ب۶، ب۱۲، ث، د، کا، ئی، نیاسین، و اسید فولیک است. پی اچ شیر گاو بین ۶٫۴–۶٫۸ است؛ یعنی کمی اسیدی محسوب می‌شود اما pH شیر خوراکی مورد تأیید وزارت بهداشت از ۸٫۵–۶٫۵ است.

در کشورهای در حال توسعه شیر یک عنصر کلیدی در راه بهبود تغذیه و امنیت غذایی محسوب می‌شود. ارتقای وضعیت پرورش دام زنده، فناوری تولید محصولات لبنی و کیفیت شیر نوید بخش کاهش فقر و سوء تغذیه در جهان می‌باشد. مصرف شیر به‌طور روزانه به سلامت بدن و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند.

حدود ۸۵ درصد شیر خوراکی انسان‌ها از گاو، ۱۱ درصد از گاومیش و بقیه از بز، گوسفند و شتر دوشیده می‌شوند. در سراسر جهان، حدود ۶ میلیارد مصرف‌کنندهٔ شیر و فراورده‌های لبنی زندگی می‌کنند و بیش از ۷۵۰ میلیون نفر در کشتزار خانوادگیِ خود به تولید لبنیات مشغول هستند.

  • جواد گوران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی