جواد نیوز

وبلاگ خبری جواد نیوز، آخرین اخبار دنیای فناوری و وب و دیجیتال را می توانید در اینجا ببینید، بروز رسانی به صورت هفتگی.

جواد نیوز

وبلاگ خبری جواد نیوز، آخرین اخبار دنیای فناوری و وب و دیجیتال را می توانید در اینجا ببینید، بروز رسانی به صورت هفتگی.

بررسی پژوهشگران نشان داده است خوابیدن یا این که نخوابیدن قادر است روی میکروبیوم روده‌ی شما اثر بگذارد ; میکروبیوم روده , تریلیون‌ها میکروبی را که در دستگاه گوارش شما معاش میکنند و نقش مهمی در سالم کلی تن دارا هستند دربرگیرنده میشود . میکروب‌های حاضر در دستگاه گوارش تا حد دوچندان متعددی روی پروسه هضم خوراک , جذب ویتامین و مواد معدنی , افزایش عملکرد سیستم ایمنی , تندرست روان , سالم پوست و تعادل هورمون‌ها در تن اثر میگذارند و به‌همین عامل است که میگوییم نقش مهمی در تندرست تن دارا هستند . در شرایطی که روده‌ی شما به‌هم بریزد , شاید هریک از مورد ها نام برده را مختل نماید و به عنوان مثال دیگر نتوانید به‌درستی مراحل هضم را انجام دهید یا این که این که تعادل هورمون‌های تن نگهداری نشود .


دانشمندان با انجام آزمایش‌های ظریف متوجه شده‌اند نبود خواب سبب ساز کاهش تنوع میکروب‌های روده می‌شود‌ ( هرچه تنوع میکروب‌ها بیشتر باشد , خوب تر است ) و درنهایت سعی روده را دست‌خوش تغییر تحول میکند . روده‌ی شما دارنده ریتم شبانه‌روزی ویژه‌ای است که همواره به آن پای‌بند میماند تا بتواند فعالیت خویش را به نحو احسن انجام دهد . نتیجه ها مطالعه‌ها نشان میدهد تغییر‌و تحول ریتم شبانه‌روزی مغز قادر است به تغییر تحول ریتم شبانه‌روزی روده و برهم میل کردن تلاش آن منجر گردد .
دلایل ناشی از نداشتن خواب کافی برای تندستی
1 . تحریک پذیری :
یک مجموعه تحقیقاتی علمی اذعان کرد : شکایات مرتبط با تحریک پذیری و بی ثباتی [عاطفی] بعداز شبی بیخوابی معمول است . آنان این را از شکایات گروهی از ساکنین ذیل معالجه و پیگیری شرایط بیخوابی آن ها متوجه شدند . این مطالعه نشان اعطا کرد که اثر عاطفی منفی حادثه ها ناراحت کننده - چیزهایی نظیر از نیز گسیختگی در هم اکنون انجام کاری - با کمبود خواب تقویت می شود .
2 . سردرد :
محققان هنوز دقیقا نمی دانند که چرا محرومیت از خواب سبب ساز سردرد می شود , البته پزشکان بیش تر از یک قرن متوجه این مورد گردیده اند . میگرن ها می‌توانند ناشی از شب های بیخوابی باشند و 36 تا 58 درصد اشخاص در گیر به آپنه خواب از خواب با سردرد صبحگاهی بی استدلال بیدار میگردند .
3 . ناتوانی در یاد گرفتن :
بیخوابی به بازه طولانی , میان نوجوان ها قضیه مشاجره بوده , یک مطالعه از علم آموزان متوسطه نشان بخشید , که ( تاخیر در آستانه مکتب به برهه زمانی یک ساعت , از حدود 7 : 30 تا 8 : 30 , نمرات امتحان استاندارد را با دستکم 2 نمره در ریاضی و 1 نمره در روخوانی ارتقاء می‌دهد . ( ولی زمینه صرفا کودک ها نیستند , یاد کوتاه زمان , یکی اجزای اصلی یاد گرفتن است و محرومیت از خواب منجر مشکل در بضاعت داوطلبان بالغ در یاد آوری کلمه ها که در طول روز روز گذشته نشان داده شده‌است , را نشان میدهد . در تحقیقی دیگر , دانشمندان متوجه شدند , که در حالی که اشخاص بیش تر از یک توشه به انجام کاری می‌پردازند , برای توشه دوم سعی بر خوب تر انجام دادن آن دارا‌هستند و این صحیح نمی باشد , چنانچه بعد از نخستین دفعه آن‌ها‌را بیدار نگه دارید , مگر این که مجدد آنان قبلی از انجام مجدد آن , بخوابند .
می خواهید چیزهای نو خاطر بگیرید , در حرفه‌ای که درگیر آن می باشید خوب تر گردید و بتوانید خودتان را به آدمی پربازده‌تر تبدیل کنید؟ توصیه میکنیم به رخت‌خواب بروید و مطمئن گردید که در هر شب دربین ۷ تا ۹ ساعت می‌خوابید تا بدن‌تان به‌خوبی استراحت نماید . نتیجه ها مطالعه‌های متعددی نشان داده است که فقدان خواب می تواند بهره‌وری شما و تمرکزتان روی امور طی روز آن‌گاه را مبتلا خلل نماید .
در صورتی شب به اندازه‌ی کافی نخوابید , روز آن گاه تن و ذهن‌تان سر کیف نخواهد بود
نکات با اهمیت دیگری که احتمال دارد برای بعضی اشخاص , ناشناخته باشد این است که نبود خواب کم‌کم روی بضاعت و توان شما برای قضاوت کردن تأثیر منفی می گذارد و یاد و فرا گرفتن را هم مختل می نماید . این یعنی در صورتیکه شب به‌اندازه‌ی کافی نخوابید , ذهن‌تان در روز سر کیف نخواهد بود و نخواهید توانست بیشتر چیزهایی را که یاد میگیرید بعدا به‌خاطر بیاورید .
استدلال‌ها نشان میدهد نبود خواب می تواند نسبتاً تک‌تک بخش‌های مغز شما‌را ذیل تأثیر قرار دهد , با این‌حال مطالعه‌ای ویژه به‌وضوح نشان می دهد فقدان خواب اثراتی دورازشوخی روی هیپوکمپوس ( قسمتی از دستگاه لیمبیک مغز که وظیفه‌ی یاد گرفتن را برعهده دارااست ) میگذارد . براین اساس نبود خواب میتواند فراگرفتن شمارا به شدت ذیل تأثیر قرار دهد .

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۵/۱۹
  • ۱۸۳ نمایش
  • جواد گوران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی